tananyagok


A DIGITÁLIS ESZKÖZÖK HASZNÁLATA

1. A digitális eszközök használata - órai munka letöltése

GYAKORLÁS, ISMÉTLÉS: Kattints a linkre a feladatok eléréséhez!

A számítógép be- és kikapcsolása: https://www.nkp.hu/tankonyv/barangolas-a-digitalis-kulturaban/lecke_01_005

Géptípusok: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/28528704508

Az Asztal részei: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/26985256985


2. A számítógépek felépítése - órai munka letöltése

A számítógép belülről.
Nézd meg a videót!: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/fejezet_04_fejezetnyi

GYAKORLÁS: Kattints a linkre a feladatok eléréséhez!
Bemeneti és kimeneti eszközök: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60284522591

https://wordwall.net/play/11969/823/352

https://wordwall.net/play/12419/798/564

https://wordwall.net/play/11970/113/283

Billentyűzet és egér: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/28529359831

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/28529391829

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/28529503684

GYAKORLÁS Kattints a linkre!
Kvíz az operációs rendszerről: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60283174377

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/26355264330

A programablak részei: https://wordwall.net/play/8728/176/755

https://wordwall.net/play/11783/433/953

4. Fájlok, mappák - órai munka letöltése

Az otthoni tanulásban segítségedre lesz az alábbi online tananyag, olvasd el, oldd meg az ellenőrző feladatokat is!
Okostankönyv: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_04_002

Fájlkiterjesztések: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60283206965

GYAKORLÁS - A számítógép részei és a programok - Kattints a linkre!
https://wordwall.net/play/35806/469/999

https://wordwall.net/play/11970/113/824

https://wordwall.net/play/35367/087/973

https://wordwall.net/play/22060/387/117

https://learningapps.org/11946115

Mit tanultunk eddig? Tedd próbára a tudásodat! - Redmenta feladatlap 1

5. Gyakorlás- programok, fájlok, mappák

Adattárolás: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis-kultura-4/lecke_01_004

13. Feladatok - animációk készítése - órai munka letöltése

A feladathoz szükséges képet letöltheted innen.

14. Gyakorlás alakzatok, képek, animációk - órai munka, feladat letöltése

A feladathoz szükséges kép: Betlehem.jpg

15. Bemutatók fényképrészletekkel - órai munka letöltése

Írásbeli felelet Redmenta feladatlap 2

Beszabaduló játék - Gyere te is Betlehembe!
https://view.genial.ly/5fdae0ba3c971e0d6598e58a/game-breakout-karacsony
Online puzzle - Betlehem
https://puzzlefactory.com/hu/kar%C3%A1csony-puzzle/170109-kar%C3%A1csonyi-betlehem-kirak%C3%B3s#5x4

Boldog karácsonyt!

16. Feladatok - gyakorlás - órai feladat letöltése

A feladathoz szükséges képeket a mappádban megtalálod vagy az okostankönyvből is letöltheted:
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_02_005

17. Bemutató készítése saját fotókból - órai munka letöltése

GYAKORLÁS.
Néhány összefoglaló kérdés a prezentációkról az interaktív feladatokban:
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60763276423?grade_ids=7200&subject_id=35379374100

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60763139817?grade_ids=7200&page=4&subject_id=35379374100

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60266410390?grade_ids=7200&page=5&subject_id=35379374100

https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60266442451?grade_ids=7200&page=7&subject_id=35379374100

18. Animációk: mozgásvonalak a prezentációban - Okosgyűjtemény 10. feladat: Gurulás
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_okosgyujtemeny_5-8/lecke_03_024

Animációk: mozgásvonalak a prezentációban II. - szorgalmi feladat

A marathóni csata feladat
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_02_006

Az animációk elkészítése során fontos: a megfelelő alakzatok csoportba foglalása, majd ezt követheti a mozgásvonalak megadása.

AZ E-VILÁG ÉS ONLINE KOMMUNIKÁCIÓ

19. Információs társadalom, internet - órai munka letöltése

GYAKORLÁS
Mihez kell az internet? https://learningapps.org/view18156839

20. Keresés a Világhálón - órai munka letöltése

GYAKORLÁS
Böngészők: https://learningapps.org/view11393154

Mihez kell internet? https://learningapps.org/view18156839

Okostankönyv interaktív feladatai: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_002

21. Keresés a Világhálón - kulcsszavas keresés - órai munka letöltése

Gyakorolj az Okostankönyvvel: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_002

Tedd próbára a tudásodat! https://learningapps.org/view8047460

22. A virtuális személyiség - tananyag az okostankönyvben:
–https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_003

GYAKORLÁS
Digitális lábnyom: https://wordwall.net/play/27242/926/679

Avatar készítő: https://avatarmaker.com/

23. Online kommunikáció - tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_004

Elektronikus levelezés, a postafiók kezelése.

GYAKORLÁS

Az elektronikus levelezés előnyei https://learningapps.org/view4995430
Hagyományos levél és az e-mail https://wordwall.net/play/960/518/6979
Mit tartalmaz az e-mail cím https://learningapps.org/view8029518

E-mail kihívás https://view.genial.ly/5ebfe9cd4a81770d9df50288/learning-experience-challenges-email

24. Közösségi oldalak, chat tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_005

GYAKORLÁS
A közösségi oldalakkal kapcsolatos játékos feladatok

https://wordwall.net/play/12785/832/246

https://learningapps.org/view19267518

https://wordwall.net/play/14106/016/356

https://learningapps.org/view5152073

25. Felhőszolgáltatások- órai munka letöltése
Okostankönyv https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_006

GYAKORLÁS
Böngésző? Kereső? Felhő? https://wordwall.net/play/648/393/8224

Google alkalmazások: https://learningapps.org/view15367952

Felhőszolgáltatás anagramma: https://wordwall.net/play/1945/857/891

26. Rendszerezés, összefoglalás: e-Világ és online kommunikáció

Okostankönyv: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_007

Feladat: Párokban tervezzetek meg egy egynapos kirándulást Magyarország egyik nagyvárosába!

  • Tervezzétek meg az útvonaltervet!
  • Keressétek meg a város nevezetességeit!
  • Járjatok utána, milyen költségek merülnek fel a kirándulás során! (pl. utazási költség, belépők)!

ROBOTIKA, ALGORITMIZÁLÁS, PROGRAMOZÁS

27. Robotika alapfogalmak - órai munka letöltése

GYAKORLÁS
Robot vagy nem robot? https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/58699363956

Korszerű robot https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/58699291328?page=2

28. Készítsünk algoritmust! - órai munka letöltése

Gyakorold az interaktív feladatokat az okostankönyvből!
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002

GYAKORLÁS
Robotok fajtái, generációi, típusai https://wordwall.net/hu/resource/12126499

Vásárlás algoritmusa https://wordwall.net/play/9361/742/140

Postás algoritmus https://wordwall.net/play/20356/594/110

Mi az algoritmus? https://learningapps.org/view18923950

29. Ismerkedés a blokkprogramozási környezettel - órai munka letöltése

GYAKORLÁS
Scratch részei: https://wordwall.net/play/54271/743/216

https://learningapps.org/view4411857

https://learningapps.org/view2774474

Scratch alapok - szorgalmi
https://scratch.elte.hu/alapozo-leckek/

https://baranyilaszlozsolt.com/scratch-feladatok

Scratch online: https://scratch.mit.edu/

Forrás: nkp.hu

30. Gyakorló óra
Szereplő mozgatása, háttér beállítása
https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Blokkprogramozas__Elso_programunk

31. A virtuális robot vezérlése
Mit tanultunk eddig a Scratch-ről?
A Scratch programozási környezet feladat https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920474405
Blokk-kategóriák https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920591111?grade_ids=7200&page=2&subject_id=35379374100

Órai feladatok:

  • A robot és a pálya elkészítése. Kattints és gördíts a feladathoz!
    https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_003
  • Lépjünk előre! A paraméter fogalma.
    https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_004

GYAKORLÁS
A blokkprogramozás alapfogalmai https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920558389
Jobbra balra https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60921278322?grade_ids=7200&page=1&subject_id=35379374100

32. Gyakorlás, saját ötletek megvalósítása
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_005

GYAKORLÁS
Scratch alapokhttps://learningapps.org/view4411857

33. A robot irányítása utasítás segítségével
Feladat: https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Mozgas_tablazatban

GYAKORLÁS
Melyik kóddal irányítjuk a katicát? https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Algoritmus_jatekok__Fordulunk

Algoritmus feladatok: https://robina-iskola.hu/?f0=Algoritmusok

34. Ismétlődő utasítások, ciklusok
Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_006

GYAKORLÁS
Scratch részei https://learningapps.org/view21715931

Scratch blokkok típusai https://learningapps.org/view18938618

Scratch blokkok típusai2 https://learningapps.org/view24206990

Scratch alapfogalmak párosítás https://learningapps.org/view14225116

Scratch ciklus fogalma https://learningapps.org/view18935331

Scratch ciklusok típusai https://learningapps.org/view18935774

Scratch tankocka mátrix https://learningapps.org/view19367799

Programozás https://wordwall.net/play/370/570/442

Melyik blokkba tartozik? https://wordwall.net/play/64076/497/123

Szereplő-változó csoportosítás https://wordwall.net/play/64089/847/377

35. A fal érzékelése. Gyakorlás
Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_007

Lépésenkénti finomítás, színérzékelés.

36. Gyakorlás, ellenőrzés
Algoritmusok megvalósítása, modellezése egyszerű eszközök segítségével.

Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_008

Év végi ismétlő feladatok

A számítógép részei https://wordwall.net/play/2439/211/7601

Perifériák Kvíz https://wordwall.net/play/12419/798/707

Windows 10 Asztal https://learningapps.org/view11946115

Bátran gördíts vissza bármelyik óra interaktív feladataihoz is!

Fejtörő: https://view.genial.ly/646305ec4e79c100127c5dd3/interactive-content-macskas-logikai-jatekok

Ugrás a lap elejére © 2022 Zsegraics KláraAz oldalt a Webnode működteti Sütik

© 2024 Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el
Sütiket használunk, hogy biztosítsuk a weboldal megfelelő működését és biztonságát, valamint hogy a lehető legjobb felhasználói élményt kínáljuk Neked.

Haladó beállítások

Itt testreszabhatod a süti beállításokat. Engedélyezd vagy tiltsd le a következő kategóriákat, és mentsd el a módosításokat.