tananyagok
A DIGITÁLIS ESZKÖZÖK HASZNÁLATA
1. A digitális eszközök használata - órai munka letöltése
GYAKORLÁS, ISMÉTLÉS: Kattints a linkre a feladatok eléréséhez!
A számítógép be- és kikapcsolása: https://www.nkp.hu/tankonyv/barangolas-a-digitalis-kulturaban/lecke_01_005
Géptípusok: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/28528704508
Az Asztal részei: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/26985256985
2. A számítógépek felépítése - órai munka letöltése
A számítógép belülről.
Nézd meg a videót!: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/fejezet_04_fejezetnyi
GYAKORLÁS: Kattints a linkre a feladatok eléréséhez!
Bemeneti és kimeneti eszközök: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60284522591
https://wordwall.net/play/11969/823/352
https://wordwall.net/play/12419/798/564
https://wordwall.net/play/11970/113/283
Billentyűzet és egér: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/28529359831
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/28529391829
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/28529503684
GYAKORLÁS Kattints a linkre!
Kvíz az operációs rendszerről: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60283174377
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/26355264330
A programablak részei: https://wordwall.net/play/8728/176/755
https://wordwall.net/play/11783/433/953
4. Fájlok, mappák - órai munka letöltése
Az otthoni tanulásban segítségedre lesz az alábbi online tananyag, olvasd el, oldd meg az ellenőrző feladatokat is!
Okostankönyv: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_04_002
Fájlkiterjesztések: https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60283206965
GYAKORLÁS - A számítógép részei és a programok - Kattints a linkre!
https://wordwall.net/play/35806/469/999
https://wordwall.net/play/11970/113/824
https://wordwall.net/play/35367/087/973
https://wordwall.net/play/22060/387/117
https://learningapps.org/11946115
Mit tanultunk eddig? Tedd próbára a tudásodat! - Redmenta feladatlap 1
5. Gyakorlás- programok, fájlok, mappák
Adattárolás: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis-kultura-4/lecke_01_004
13. Feladatok - animációk készítése - órai munka letöltése
A feladathoz szükséges képet letöltheted innen.
14. Gyakorlás alakzatok, képek, animációk - órai munka, feladat letöltése
A feladathoz szükséges kép: Betlehem.jpg
15. Bemutatók fényképrészletekkel - órai munka letöltése
Írásbeli felelet Redmenta feladatlap 2
Beszabaduló játék - Gyere te is Betlehembe!
https://view.genial.ly/5fdae0ba3c971e0d6598e58a/game-breakout-karacsony
Online puzzle - Betlehem
https://puzzlefactory.com/hu/kar%C3%A1csony-puzzle/170109-kar%C3%A1csonyi-betlehem-kirak%C3%B3s#5x4
Boldog karácsonyt!
16. Feladatok - gyakorlás - órai feladat letöltése
A feladathoz szükséges képeket a mappádban megtalálod vagy az okostankönyvből is letöltheted:
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_02_005
17. Bemutató készítése saját fotókból - órai munka letöltése
GYAKORLÁS.
Néhány összefoglaló kérdés a prezentációkról az interaktív feladatokban:
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60763276423?grade_ids=7200&subject_id=35379374100
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60763139817?grade_ids=7200&page=4&subject_id=35379374100
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60266410390?grade_ids=7200&page=5&subject_id=35379374100
https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60266442451?grade_ids=7200&page=7&subject_id=35379374100
18. Animációk: mozgásvonalak a prezentációban - Okosgyűjtemény 10. feladat: Gurulás
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_okosgyujtemeny_5-8/lecke_03_024
Animációk: mozgásvonalak a prezentációban II. - szorgalmi feladat
A marathóni csata feladat
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_02_006
Az animációk elkészítése során fontos: a megfelelő alakzatok csoportba foglalása, majd ezt követheti a mozgásvonalak megadása.
AZ E-VILÁG ÉS ONLINE KOMMUNIKÁCIÓ
19. Információs társadalom, internet - órai munka letöltése
GYAKORLÁS
Mihez kell az internet? https://learningapps.org/view18156839
20. Keresés a Világhálón - órai munka letöltése
GYAKORLÁS
Böngészők: https://learningapps.org/view11393154
Mihez kell internet? https://learningapps.org/view18156839
Okostankönyv interaktív feladatai: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_002
21. Keresés a Világhálón - kulcsszavas keresés - órai munka letöltése
Gyakorolj az Okostankönyvvel: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_002
Tedd próbára a tudásodat! https://learningapps.org/view8047460
22. A virtuális személyiség - tananyag az okostankönyvben:
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_003
GYAKORLÁS
Digitális lábnyom: https://wordwall.net/play/27242/926/679
Avatar készítő: https://avatarmaker.com/
23. Online kommunikáció - tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_004
Elektronikus levelezés, a postafiók kezelése.
GYAKORLÁS
Az elektronikus levelezés előnyei https://learningapps.org/view4995430
Hagyományos levél és az e-mail https://wordwall.net/play/960/518/6979
Mit tartalmaz az e-mail cím https://learningapps.org/view8029518
E-mail kihívás https://view.genial.ly/5ebfe9cd4a81770d9df50288/learning-experience-challenges-email
24. Közösségi oldalak, chat tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_005
GYAKORLÁS
A közösségi oldalakkal kapcsolatos játékos feladatok
https://wordwall.net/play/12785/832/246
https://learningapps.org/view19267518
https://wordwall.net/play/14106/016/356
https://learningapps.org/view5152073
25. Felhőszolgáltatások- órai munka letöltése
Okostankönyv https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_006
GYAKORLÁS
Böngésző? Kereső? Felhő? https://wordwall.net/play/648/393/8224
Google alkalmazások: https://learningapps.org/view15367952
Felhőszolgáltatás anagramma: https://wordwall.net/play/1945/857/891
26. Rendszerezés, összefoglalás: e-Világ és online kommunikáció
Okostankönyv: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_03_007
Feladat: Párokban tervezzetek meg egy egynapos kirándulást Magyarország egyik nagyvárosába!
- Tervezzétek meg az útvonaltervet!
- Keressétek meg a város nevezetességeit!
- Járjatok utána, milyen költségek merülnek fel a kirándulás során! (pl. utazási költség, belépők)!
ROBOTIKA, ALGORITMIZÁLÁS, PROGRAMOZÁS
27. Robotika alapfogalmak - órai munka letöltése
GYAKORLÁS
Robot vagy nem robot? https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/58699363956
Korszerű robot https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/58699291328?page=2
28. Készítsünk algoritmust! - órai munka letöltése
Gyakorold az interaktív feladatokat az okostankönyvből!
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_002
GYAKORLÁS
Robotok fajtái, generációi, típusai https://wordwall.net/hu/resource/12126499
Vásárlás algoritmusa https://wordwall.net/play/9361/742/140
Postás algoritmus https://wordwall.net/play/20356/594/110
Mi az algoritmus? https://learningapps.org/view18923950
29. Ismerkedés a blokkprogramozási környezettel - órai munka letöltése
GYAKORLÁS
Scratch részei: https://wordwall.net/play/54271/743/216
https://learningapps.org/view4411857
https://learningapps.org/view2774474
Scratch alapok - szorgalmi
https://scratch.elte.hu/alapozo-leckek/
https://baranyilaszlozsolt.com/scratch-feladatok
Scratch online: https://scratch.mit.edu/
Forrás: nkp.hu
30. Gyakorló óra
Szereplő mozgatása, háttér beállítása
https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Blokkprogramozas__Elso_programunk
31. A virtuális robot vezérlése
Mit tanultunk eddig a Scratch-ről?
A Scratch programozási környezet feladat https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920474405
Blokk-kategóriák https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920591111?grade_ids=7200&page=2&subject_id=35379374100
Órai feladatok:
- A robot és a pálya elkészítése. Kattints és gördíts a feladathoz!
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_003
- Lépjünk előre! A paraméter fogalma.
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_004
GYAKORLÁS
A blokkprogramozás alapfogalmai https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60920558389
Jobbra balra https://www.nkp.hu/feladat/megjelenites/60921278322?grade_ids=7200&page=1&subject_id=35379374100
32. Gyakorlás, saját ötletek megvalósítása
https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_005
GYAKORLÁS
Scratch alapokhttps://learningapps.org/view4411857
33. A robot irányítása utasítás segítségével
Feladat: https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Mozgas_tablazatban
GYAKORLÁS
Melyik kóddal irányítjuk a katicát? https://www.tehetseggondozas.hu/?f0=Algoritmus_jatekok__Fordulunk
Algoritmus feladatok: https://robina-iskola.hu/?f0=Algoritmusok
34. Ismétlődő utasítások, ciklusok
Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_006
GYAKORLÁS
Scratch részei https://learningapps.org/view21715931
Scratch blokkok típusai https://learningapps.org/view18938618
Scratch blokkok típusai2 https://learningapps.org/view24206990
Scratch alapfogalmak párosítás https://learningapps.org/view14225116
Scratch ciklus fogalma https://learningapps.org/view18935331
Scratch ciklusok típusai https://learningapps.org/view18935774
Scratch tankocka mátrix https://learningapps.org/view19367799
Programozás https://wordwall.net/play/370/570/442
Melyik blokkba tartozik? https://wordwall.net/play/64076/497/123
Szereplő-változó csoportosítás https://wordwall.net/play/64089/847/377
35. A fal érzékelése. Gyakorlás
Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_007
Lépésenkénti finomítás, színérzékelés.
36. Gyakorlás, ellenőrzés
Algoritmusok megvalósítása, modellezése egyszerű eszközök segítségével.
Tananyag: https://www.nkp.hu/tankonyv/digitalis_kultura_5_nat2020/lecke_01_008
Év végi ismétlő feladatok
A számítógép részei https://wordwall.net/play/2439/211/7601
Perifériák Kvíz https://wordwall.net/play/12419/798/707
Windows 10 Asztal https://learningapps.org/view11946115
Bátran gördíts vissza bármelyik óra interaktív feladataihoz is!
Fejtörő: https://view.genial.ly/646305ec4e79c100127c5dd3/interactive-content-macskas-logikai-jatekok
Ugrás a lap elejére © 2022 Zsegraics KláraAz oldalt a Webnode működteti Sütik